Cea mai cunoscuta dieta: Dieta Dukan

Dieta Dukan este una dintre cele mai cunoscute  si utilizate diete la nivel mondial, inca de acum 40 de ani, de cand a fost inventata de catre Doctorul Dukan. La aceasta dieta au apelat atat celebritati de la Hollywood, precum Jennifer Lopez, cat si vedete autohtone, care au reusit sa piarda un numar record de kilograme.

Unul din motivele pentru care dieta Dukan este apreciata de foarte multe persoane este ca poti manca oricat de mult vrei, si sa slabesti in acelasi timp. Vei zice ca nu este posibil asa ceva, insa citeste mai departe si vei vedea ce principii stau la baza acestei diete.

Dieta Dukan nu este numai o modalitate de a scapa de multele kilograme in plus, ci si o modalitate de a invata sa manaci corect astfel incat dupa terminarea dietei sa nu te ingrasi la loc. Dieta presupune patru etape, in care ai voie sa consumi doar anumite alimente.

Etapa de atac. In aceasta etapa se vor pierde destul de multe kilograme, bazandu-ne exclusiv pe consumul de proteine. Astfel, in aceasta faza ai voie sa consumi carne de vita fara grasime, piept de pui, iepure, mezeluri de curcan si pui (fara multe grasimi), lactate cu 0% grasime, cotlet si ficat de vitel, organe (doar ficat si limba), cod, merluciu, sardine, ton, somon (chiar si afumat), hering, creveti, fructe de mare, conserve de peste doar in suc propriu, ou. Toate alimentele vor fi gatite fara pic de ulei si fara alte grasimi (unt sau margarina). Se va bea cel putin 1,5 litri de apa zilnic si se va folosi doar indulcitori (in loc de zahar). Este recomandat sa consumi zilnic si 1,5 linguri de tarate de ovaz, deoarece absorb grasimile ingerate si ajuta in procesul de slabire. Nu uita si de mersul pe jos, cate 30 de minute in fiecare zi (sau practicarea unui sport). Aceasta etapa se tine intre 5-7 zile.

Etapa de croaziera. Cea de-a doua etapa combina doua diete foarte cunoscute: cea bazata doar pe proteine (prima etapa) si cea bazata pe consumul legumelor si proteinelor. Se vor alterna cele doua regimuri, astfel o zi se va consuma doar proteine, iar o zi proteine si legume. Toate alimentele care au fost permise in prima etapa sunt permise si acum, cu precizarea ca vom mai adauga si cateva legume: rosii, castraveti, ridichii, spanac, sparanghel, praz, fasole verde, varza, ciuperci, telina, fenicul, orice tip de salata, vinete, dovlecei si ardei. Legumele se vor consuma crude, fierte, gatite la abur sau pe gratar, fara alte grasimi. Pentru fiecare kilogram pe care mai vrei sa il slabesti vei tine aceasta etapa 5 zile (de exemplu daca vrei sa slabesti 8 kilograme, etapa de croaziera va fi de 40 de zile). Activitatea sportiva si taratele de ovaz sunt si ele importante.

Etapa de consolidare. Daca ai ajuns in aceasta etapa, inseamna ca ai slabit destul de mult si organismul tau este gata sa se obisnuiasca cu noua greutate. In aceasta etapa se vor mai introduce, pe langa carnea si legumele din etapele anterioare, si o portie de fructe pe zi (exceptand bananele, ciresele, strugurii si fructele seci), 2 felii de paine integrala pe zi si unt degresat in cantitati mici. In plus mai ai voie 1 portie de paste pe saptamana (gatite fara ulei), 200 gr de cuscus, bulgur sau mamaliguta pe saptamana, 1 portie de cartofi sau orez integral pe saptamana. Aceasta etapa se va tine cate 10 zile pentru fiecare 1 kilogram pierdut pana acum, pentru a-i da sansa organismului sa se obisnuiasca cu noul regim.

Etapa de stabilizare definitiva.  Aceasta este etapa care ar trebui sa iti devina stil de viata, si pe care este bine sa te bazezi atunci cand gandesti meniul de Craciun sau meniurile pentru aniversari. Acum ai voie sa mananci orice, insa in limitele bunului simt (evident ca daca te vei intoarce la dulciuri si multe grasimi, vei pune la loc kilogramele atat de greu pierdute). De acum incolo, pentru a preveni depunerea kilogramelor, joia trebuie sa fie zi de proteine (vei consuma aceleasi alimente ca in prima etapa). Este indicat sa cresti consumul taratelor de ovaz la 3 linguri pe zi si sa continui activitatea fizica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *