Apple Car ar putea fi foarte aproape si promite sa ajunga pe piata auto cu o productie masiva care o pune sa concureze fata in fata cu alti jucatori mari din sector.
Desi lansarea sa planificata pentru 2024 nu este o stire noua , deoarece este vorba despre informatii scurse de cateva luni, un nou raport indica faptul ca gigantul tehnologic ar fi sondat furnizorii asiatici (inclusiv Toyota , LG Electronics si SK Group ) pentru a asigura masa in masa. productia vehiculului sau, care si-ar consolida propunerea de debut pe segmentul masinilor inteligente.
Potrivit DigiTimes, directorii Apple se afla in Japonia, vizitand sediul Toyota pentru a consolida o potentiala alianta care uneste ambii giganti pentru a asigura o linie de productie fiabila pentru cererea mare pe care cei de la Cupertino se asteapta sa o aiba.
Turneul Apple pe continentul asiatic se desfasoara de mai bine de o luna, cand s-a stiut ca in august a avut loc o intalnire cu SK Group si LG electronics in Coreea de Sud, unde s-a discutat despre starea de dezvoltare a Apple Car.
Planurile Apple cu Toyota au mult sens pentru experti , care considera gigantul japonez unul dintre cei mai importanti producatori din lume, faima care i-a adus o alianta cu marci importante din sector precum Subaru , BMW , Mercedes . si chiar si Tesla, care cantareste o gantere cu ei pentru un SUV electric .
Planul Apple ramane ferm, astfel incat productia de masa a masinii Apple sa inceapa in 2024 si, desi dorinta sa este sa-si pastreze data de lansare pentru acelasi an, criza de sanatate ar putea sa-i impiedice planurile si sa-si trimita debutul mult asteptat pana in 2025, o perioada mult mai mare. data rezonabila, dupa cum sugereaza analistii.
Care sunt caracteristicile deja cunoscute ale Apple Car?
Desi Apple Car face zgomot din 2014, nu sunt prea multe detalii care exista despre creatia ambitioasa a celor de la Cupertino, totusi, incetul cu incetul incep sa se cunoasca unele dintre caracteristicile sale diferite.
Cunoscuta sub numele de Project Titan , masina Apple a trecut deja prin diferite etape si a definit foarte bine anumite elemente , cum ar fi faptul ca va fi efectiv o masina electrica cu toata legea si nu software autonom pentru alti producatori ca multi ei. crezut
Apple ramane cu buzele stranse in privinta vehiculului sau.
De asemenea, spre deosebire de ceea ce s-a cantarit, Apple nu vrea ca masina sa sa nu aiba aceeasi soarta ca si Waymo de la Alphabet , care sunt mai degraba vazute ca flote de taxiuri de inchiriat, ci mai degraba sunt unitati pentru uz personal.
Factorul care isi propune sa fie principalul diferentiere este bateria pe care o vor include, deoarece este planificat un design unic cu o singura celula care economiseste spatiu in interiorul bateriei prin eliminarea modulelor individuale.
Miscarea pare interesanta deoarece aceasta permite reducerea costurilor de productie si cresterea semnificativa a autonomiei vehiculului prin rezervarea mai multa energie in acelasi volum.
Dar acesta nu este singurul brevet care este deja cunoscut.
S-a aflat recent ca Apple Car intentioneaza sa foloseasca ecrane in exteriorul vehiculului pentru a oferi instructiuni proprietarilor sai si altor vehicule care circula in apropierea acestuia .
Brevetul Sistemului de iluminat si avertizare exterioara are in vedere o idee care, desi oarecum neobisnuita, poate fi extrem de utila, deoarece ar instala o banda de lumini in jurul vehiculului care arata informatii simple, cum ar fi anuntarea ca o usa este deschisa, ca alarma a fost activata. sau saluta utilizatorul cand ajunge la masina sau comunica informatii mai complexe: cum ar fi ca distanta de siguranta este insuficienta, ca viteza va fi redusa sau ca este sigur sa traversezi trecerea pietonala unde vehiculul este oprit.
De asemenea, Apple Car este de asteptat sa incorporeze capacitatea de a afisa informatii pe parbrizul soferului . Ar fi afisat in realitate augmentata si ar indica viteza vehiculului precum si directiile rutei pe care le vom configura prin iPhone sau direct in masina.
Desi brevetele sunt un mare indicator al directiei pe care Apple vrea sa o ia cu vehiculul sau, nu strica niciodata sa le luati cu rezervele cuvenite, deoarece, la fel ca si in cazul iPhone, compania fondata de Steve Jobs nu a avut niciodata nicio retinere cu privire la produsele finale prezente. diferite de primele lor desene.
Cat va costa Apple Car?
Dincolo de a cunoaste intregul arsenal de inovatii pe care le va avea Apple Car, pretul sau ramane cel mai mare semn de intrebare pana in prezent.
Cei de la Cupertino sunt suspiciosi fata de acest detaliu care ar putea foarte bine sa joace impotriva lor, asa cum sa intamplat cu unele dintre celelalte creatii ale lor, cu toate acestea, au fost deja luate in considerare diferite figuri.
O echipa de analisti de tehnologie de la Jefferies & Co a sugerat ca Apple Car va avea probabil un pret de pornire in versiunea sa mai putin echipata de aproximativ 55 de mii de dolari , ceea ce se traduce la aproape un milion o suta de mii de pesos mexicani in momentul scrierii acestui articol. articol.
Pe de alta parte, exista cei care sugereaza ca acesta este un pret foarte mic in comparatie cu preturile de pornire ale lui Elon Musk Tesla, un brand care ar putea servi drept un bun parametru pentru a avea o idee mai clara asupra costurilor reale ale Apple Car. , care ar putea incepe cel putin de la 85 de mii de dolari ( 1,7 milioane de pesos ), cifra care ar putea fi mai ajustata la preturile unei masini high-end.
Apple vrea sa zguduie piata auto, dar vehiculul sau nu va fi ieftin.