In calitate de consumatori, suntem obisnuiti cu mesajele publicitare care vin la noi din toate directiile: TV, online, retelele de socializare, panouri publicitare, radio, tiparit – ce-i mai spune.
Pentru companii si organizatii, publicitatea creativa este un instrument puternic – si adesea esential – pentru a construi marci, a face vanzari, a creste gradul de constientizare si a crea diferentiere competitiva care poate transforma doar supravietuirea ca o afacere in prosperitate.
Ce este o agentie de publicitate?
O agentie de publicitate traditionala sau o agentie digitala ofera publicitate, media, comunicatii de marketing, relatii publice (PR), organizare de evenimente si alte servicii pentru a ajuta companiile si organizatiile sa creasca gradul de constientizare, sa vanda produse si servicii si sa creeze marci dinamice. La acest link, puteti gasi servicii SEO (Search Engine Optimization) care va vor ajuta sa cresteti traficul pe site-ul dvs. SEO reprezinta un set de tehnici si strategii menite sa imbunatateasca pozitionarea unui site web in rezultatele motoarelor de cautare, astfel incat acesta sa fie mai vizibil si accesibil pentru potentialii clienti.
Unele dintre celelalte functii principale ale acestora includ:
- Facand cercetari de piata. In timp ce o companie de publicitate furnizeaza servicii creative pentru a produce campanii, munca lor se bazeaza, de asemenea, pe studii de piata, asigurandu-se ca isi orienteaza eforturile in mod corespunzator pentru a fi eficiente.
- Planificarea si bugetarea publicitatii. O campanie de publicitate sau de marketing mai mare poate avea multe parti mobile care necesita o planificare atenta pentru a se asigura ca campania se desfasoara fara probleme si in limita bugetului.
- Selectarea media. In activitatea lor, agentiile creative au o gama larga de medii de luat in considerare, inclusiv TV, tiparit, interactiv, social media, panouri publicitare, punct de achizitie (POP), marketing direct si multe altele. Nu numai ca trebuie selectat media potrivita pentru o campanie, dar si agentia de marketing trebuie sa rezerve spatiu publicitar si sa negocieze costul.
- Coordonarea campaniilor de marketing multicanal. Marketingul multicanal integreaza diferite canale – social media, bloguri, e-mail, TV, mobil si servicii de streaming – pentru a ajunge la clienti oriunde se afla si pentru a atinge obiectivele clientului
- Integrarea eforturilor de marketing. Multe campanii solicita agentiilor de publicitate sa coordoneze eforturile intre departamente, furnizori si parteneri. De exemplu, o companie de publicitate digitala poate folosi o campanie digitala pentru a sprijini lansarea unui produs, care ar necesita, de asemenea, managementul evenimentelor si servicii de PR pentru a obtine acoperirea presei.
Servicii ale unei agentii de publicitate
Agentiile de publicitate vin in diferite tipuri. Fie ca sunt un butic specializat sau o agentie de publicitate cu servicii complete, firmele creative ofera de obicei o gama larga de servicii, inclusiv:
Campanii publicitare
Campaniile de publicitate sunt un set de reclame conectate care se concentreaza pe transmiterea unui singur mesaj de marca. Directorii de creatie si echipele lor creative de directori de arta si copywriteri produc campanii pentru a indeplini anumite obiective de afaceri sau de constientizare a clientilor, generand adesea clienti potentiali si conversii.
Pentru a crea campania, o agentie lucreaza la o strategie specifica care este adesea un produs al contributiilor clientilor, al cercetarii de piata si al brainstormingului creativ. Desfasurarea unei campanii ample pe multe platforme media de publicitate este obisnuita.
Managementul retelelor sociale
Pe masura ce consumul de retele sociale creste, la fel creste si importanta marketingului pentru public prin platformele alese, inclusiv Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube, Snapchat, TikTok, LinkedIn si altele.
Marketingul online ar putea include reclame afisate sau cu plata-pe-clic (PPC), influente pe retelele sociale, continut vizat si multe altele. Gestionarea retelelor sociale este adesea parte a unei strategii mai ample de marketing digital, care ar putea include:
- – Aplicatii pentru mobil
- – Bloguri
- – Continutul site-ului web
- – Campanii prin e-mail
- – SEO (optimizare pentru motoarele de cautare)
- – Campanii de marketing inbound/outbound
Crearea de continut
Pe masura ce consumatorii devin mai rezistenti la mesajele publicitare directe, acestia trebuie adesea sa fie atrasi de vanzari slabe, cum ar fi cele furnizate prin continut tintit, gasit in bloguri, continut de site, postari pe retelele sociale si multe altele.
Firmele de publicitate si agentiile de continut, care lucreaza adesea mana in mana cu profesionistii SEO, vor crea continut in functie de diferitele etape ale palniei de vanzari sau marketing: atragerea interesului si castigarea increderii la inceput, iar apoi convertirea la clienti platiti mai tarziu.
Design grafic
Designul grafic este un serviciu esential oferit de agentiile de publicitate sau oferit de parteneri sau furnizori de design. Este arta practica de a crea concepte vizuale, cu ajutorul computerului sau manual, menite sa comunice concepte care inspira, informeaza si captiveaza consumatorii.
Designul grafic poate fi vazut in orice, de la logo-urile companiei pana la modele de reclame si publicatii pana la site-uri web care sunt placute ochiului, usor de navigat si functioneaza bine. Importanta designului depaseste grafica pentru a acoperi experienta utilizatorului online, 3D si design de produs, design de software, design de jocuri si multe altele.
Planificare strategica
O strategie de publicitate ofera o imagine de ansamblu si o directie generala pentru o campanie, stabilind obiective masurabile pentru a se asigura ca totul ramane pe drumul cel bun in timpul executiei. Acesta prezinta obiectivele unui proiect publicitar, cum le veti realiza, cine va face munca si ce masuratori sunt utilizate pentru a determina succesul.
Deoarece planificatorii strategici trebuie sa acorde o atentie deosebita publicului tinta, ei sunt adesea considerati „vocea consumatorului” de catre echipa agentiei de publicitate. Atributiile unui planificator strategic includ legatura cu alte departamente, alinierea obiectivelor de publicitate si de afaceri, crearea de calendare de campanie si alocarea bugetelor.
Reclame TV/web/radio
In mod traditional, reclamele difuzate pentru TV si radio au avut un loc mult mai mare in inimile agentiilor de publicitate, deoarece bugetele acestora si atentia primita au fost mult mai mari decat vehiculele tiparite traditionale.
Cu conexiunile omniprezente la internet de mare viteza, videoclipurile sunt vehicule de marketing online din ce in ce mai importante, deseori castigand mai mult interes decat postarile simple cu imagini si text. O agentie trebuie adesea sa-si diferentieze abordarea intre difuzarea traditionala si reclamele online.
Cum va poate ajuta o agentie de publicitate compania
Cand angajati o agentie de publicitate, obtineti acces la o suita de servicii si expertiza care va pot ajuta sa va promovati compania mai eficient, asigurand legatura cu dvs. prin intermediul unui manager de cont. O firma creativa va poate ajuta:
Economisiti timp si bani
Atunci cand apelati la ajutorul profesionistilor din industria de publicitate, nu trebuie sa va dezvoltati expertiza in interior pentru a va crea propria publicitate. Agentiile ofera, de obicei, o gama larga de solutii clientilor, adaptate pentru aproape orice tip de buget, cu supravegherea pentru a se asigura ca proiectele respecta termenele convenite.
Va dezvoltati marca
Agentiile de publicitate sunt experti in a spune povesti de brand. Ei fac cercetari pentru a cunoaste ADN-ul unei companii si apoi creeaza povesti care ating obiective specifice de afaceri si ajuta la constientizarea modului in care marca difera de concurentii sai.
Obtineti expertiza profesionala
Fie intern, fie prin intermediul partenerilor si furnizorilor, agentiile de publicitate au o gama larga de talente pe care clientii le pot folosi pentru a oferi know-how in diferite domenii, inclusiv:
- – Copywriting
- – Directia artistica
- – Strategie
- – Achizitie si planificare media
- – Dezvoltarea aplicatiei
- – Experienta utilizatorului (UX) si interfata cu utilizatorul (UI)
- – Directia creativa
Extindeti acoperirea companiei dvs
Publicitatea eficienta ajuta la cresterea gradului de constientizare si la crearea angajamentului pentru a extinde acoperirea unei companii catre clienti noi. Sunt puse in aplicare strategii pentru a ajunge la cel mai larg public posibil. Utilizarea testarii si a valorilor in timp real permite agentiilor sa ajusteze campaniile in timpul executiei pentru a oferi cele mai bune rezultate.
Imbunatatiti imaginea marcii dvs
Imaginea marcii nu este doar un logo corporativ; este un set de asociatii care determina modul in care consumatorii cred despre afacerea ta. O imagine de marca este responsabila pentru prima impresie atunci cand cineva va viziteaza site-ul sau va vede anuntul; face o impresie graitoare si determina cum te vad si daca doresc sa faca tranzactii cu tine.
Agentiile de publicitate sunt pastratoare si cultivatoare de povesti de brand. Afland ce face marca dvs. unica si va diferentiaza de concurenti, acestia pot ajusta povestea pentru a va ajuta afacerea sa obtina un succes mai mare.