AfaceriCum sa parasesti un loc de munca? 8 sfaturi...

Cum sa parasesti un loc de munca? 8 sfaturi esentiale

Nu tuturor le place sa lucreze, dar este ceea ce este. Nu ne putem bucura intotdeauna de un loc de munca care ne ofera experiente incitante, avem colegi prietenosi, iar seful este o iubita, totusi, din moment ce avem ce manca, continuam sa induram.

Dar, mai devreme sau mai tarziu, planuim sa crestem, sa aspiram la ceva mai mult sau pur si simplu sa luam o pauza. Atunci ne vine in minte fantezia de a nu mai munci sa ne plantam in fata sefului nostru, sa-i dedicam cateva cuvinte „bine” si sa plecam.

Cu toate acestea, ideea noastra de a demisiona si modul corect de a o face pot fi foarte diferite. Cum sa parasesti un job are arta ei si, orice am face, trebuie sa stim sa ne comportam, oricat de mult am vrea sa ne atacam sefii. 

Sfaturi pentru a sti cum sa parasesti un loc de munca, pas cu pas

Fiecare muncitor, la un moment dat in viata profesionala, s-a simtit dezgustat de munca sa. Fie ca este vorba de companii, de seful-dictator care ne-a atins, faptul ca trebuie sa lucram la ceva ce nu ne-am dorit sau orice alt motiv ne poate impinge, mai devreme sau mai tarziu, sa dorim sa plecam de acolo. In alte cazuri, este posibil sa ne fi placut munca noastra, desigur, dar ramanerea blocata in acelasi loc de munca nu ne ajuta sa crestem ca oameni si este posibil sa pierdem o lume de noi experiente de munca.

Oricare ar fi motivul care ne determina sa dorim sa parasim serviciul, acest lucru nu se poate face in niciun fel. Acei oameni care au avut ghinionul sa atinga o slujba epuizanta din punct de vedere psihic si fizic vor dori sa o paraseasca cat mai brusc si rapid si nu sunt putini care ar dori sa le spuna sefilor si colegilor tot ce au fost nevoiti sa suporte. de la ei.. A tipa la un sef este fantezia multor muncitori si, de asemenea, cea mai mare greseala pe care o poti face, chiar daca iti parasesti locul de munca.

Oricat ne-am dori, trebuie sa rezistam tentatiei de a ne elibera sentimentele si de a parasi brusc munca. Oricat de mult ne-ar intepa, este important sa parasim jobul cu calm, diplomatie, amabilitate si multumiri dragului nostru sef pentru oportunitatile pe care ni le-a oferit. S-ar putea ca toate acestea sa fie o mare minciuna, dar este necesar sa facem un mic teatru pentru ca aceasta eliberare sa nu devina un cosmar pe viitor, mai ales cand noul nostru sef ne cere referinte la fostul angajator.

Exista mai multi pasi si recomandari de urmat atunci cand parasesti un loc de munca in cel mai elegant mod si prin usa mare. Daca tinem cont de tot ce urmeaza sa citim mai jos, vom evita orice situatie care ne poate fi pusa impotriva noastra in viitor, pe langa faptul ca ne facem dusmani in compania pe care o parasim. Nu exista niciodata prea multe contacte, oricat de multe le-am avea, asa ca trebuie sa gandim rece si rational atunci cand decidem sa parasim job-ul.

1. Evalueaza argumentele pro si contra

Tuturor ni s-a intamplat de mai multe ori ca, dupa ce am avut o situatie neplacuta in companie, am inceput sa rumegem despre parasirea ei. Emotiile ne invadeaza si se pare ca coplesirea si frustrarea pe care le simtim lucrand acolo sunt mai vizibile ca niciodata. Viziunea noastra asupra companiei devine foarte limitata, concentrandu-ne pe cele rele si ignorand cele bune .

Iata de ce, ca prim pas fundamental inainte de a pleca de la serviciu, trebuie sa ne linistim si sa gandim rece si clar. Nu putem parasi un loc de munca doar pentru ca s-a intamplat ceva rau si credem ca asta a fost paharul care a spart camila. De aceea, este esential sa evaluam toate avantajele si dezavantajele continuarii si incetarii lucrului acolo.

Odata gata, daca vedem ca exista mai multe dezavantaje in continuarea lucrului acolo sau ca dezavantajele sunt mult mai grave decat avantajele , atunci avem motive obiective care justifica plecarea noastra.

2. Notificati plecarea 

Poate parea evident, dar sunt multi oameni care, intr-un acces de furie si nervi, decid sa-si paraseasca locul de munca in aceeasi zi in care s-au gandit la asta. Foarte rea, eroare grava si foarte problematica din punct de vedere juridic.

Este esential sa anunti iesirea din firma, mai ales daca in contract se specifica ca acest lucru trebuie facut. In Spania, contractele pe perioada nedeterminata si cele cu o durata mai mare de un an stabilesc obligatia de a notifica in prealabil decizia de incetare a raportului de munca , atat de catre angajator, cat si de catre lucrator.

Cel putin, trebuie sa anuntam cu 15 zile inainte . In cazul neavizarii suficient de prealabile, societatea are dreptul de a deduce ceea ce corespunde lichidarii, in plus, indiferent de aspectele legale, nerespectarea contractului convenit este cu adevarat ceva foarte inelegant.

3. Scrieti o scrisoare de reziliere voluntara

Poate parea ca scrierea unei scrisori de demisie voluntara este ceva tipic altor vremuri, in care formalitatea si protocolul erau aspecte care inca isi aveau sensul. Cu toate acestea, este foarte recomandat sa scrieti acest tip de document, mai ales ca va servi pentru a clarifica si in scris motivele pentru care am parasit locul de munca , data la care nu vom mai oferi serviciile si multumirile pentru angajarea noastra.

Aceste tipuri de documente sunt ideale pentru ca ne permit sa controlam tonul si sa impiedicam conversatia cu seful nostru sa mearga prost. Mai devreme sau mai tarziu va trebui sa vorbim cu el, dar din moment ce el va sti deja ca plecam, nu va trebui sa ne confruntam cu o situatie de surpriza si tensiune.

4. Pastreaza tonul

Desi este o idee foarte buna sa scrieti o scrisoare de reziliere voluntara, nu este intotdeauna posibil si, de fapt, este aproape de preferat sa vorbim cu seful nostru in privat pentru a da vestea. In acest caz, riscam sa cadem in tentatia de a-i dedica cateva cuvinte, cu un ton foarte incomod care, daca lucrurile merg prost, va face ca securitatea sa „usoare” sa nu ne intoarcem acolo.

Dupa cum am mentionat la inceputul articolului, idealul este controlul emotiilor. Trebuie sa mentinem tonul, folosind cuvinte adecvate si pastrand formalitatea deoarece, in ciuda faptului ca intr-un viitor nu prea indepartat nu va mai fi seful nostru, nu este in interesul nostru sa-l avem drept dusman. Cand noua noastra companie cere referinte, el poate folosi conversatia impotriva noastra si nu ne mai punem niciodata la treaba.

Daca tocmai l-am informat ca incetam sa lucram pentru el, vom continua sa lucram cel putin inca doua saptamani, din cauza aspectelor legale pe care le-am mentionat anterior. In functie de ceea ce v-am povestit la intalnire, puteti profita de acel timp pentru a ne lua o amintire „frumoasa” inainte de a pleca.

De aceea este esential sa exersam ceea ce vom spune inainte de a ne intalni cu el, facand mai multe repetitii si vedem cum o spunem . Oricat de bine gandim ceea ce vom spune, un cuvant rostit la momentul nepotrivit sau un ton usor tensionat poate fi interpretat ca aroganta sau lipsa de respect si nu ni se potriveste.

5. Cum sa nu o anuntam

Pana in acest moment, am vazut doua moduri de a-i spune sefului nostru ca plecam. Unul este scrisoarea de reziliere, iar celalalt solicita o intalnire pentru a da vestea. Odata cu scrisoarea, desi l-am avertizat deja de plecarea noastra, ar trebui sa existe intotdeauna o intalnire de adio, pentru a-i arata personal cat de mult apreciem timpul in care am lucrat cu el si experienta acumulata.

Ceea ce nu ar trebui sa facem este sa-i trimitem un e-mail sau un mesaj WhatsApp, scris sau audio , in care sa-i spunem ca plecam si gata. Sunt moduri foarte reci de a comunica o decizie atat de importanta si, desi sunt foarte confortabile pentru noi, trebuie sa fim formali si politicosi sau, altfel si asa cum spuneam, acest lucru se poate intoarce impotriva noastra in viitor.

Putem folosi posta sau telefonul mobil doar atunci cand nu exista o modalitate umana de a ne intalni seful in persoana si chiar daca am insistat ca am vrut sa avem o intalnire cu el. In mod similar, scrisoarea de incetare a raporturilor de munca este cea mai preferata alternativa in acest caz, fie trimisa prin posta, fie in format hartie .

Dar oricum decidem sa anuntam ca plecam, prima persoana care stie ca plecam este fara indoiala seful. Nici macar colegii in care avem cea mai mare incredere nu trebuie sa afle despre plecarea noastra inainte ca seful sa o faca, deoarece, oricat de surprinzator ar parea, exista intotdeauna un spion pentru angajator care ii va spune ca plecam inainte sa-i spunem.

Aceasta situatie poate fi cu adevarat incomoda, deoarece seful ne poate cere sa ne intalnim cu el si sa vina la noi cu „ei bine, o pasare mi-a spus ca pleci, este adevarat?” si ia-o prost. Unii sefi iau ca pe o adevarata lipsa de respect, tradare si chiar conspiratie faptul ca angajatii lor ii anunta pe altii ca pleaca inaintea lor.

6. Daca reactioneaza prost?

L-am repetat, chiar avem scenariul nostru si chiar am facut putina yoga inainte de a merge in biroul lui. Suntem calmi si stim ce avem de spus. Ii spunem si… nu reactioneaza asa cum ne-am dorit. Este furios, blasfemiator in toate limbile si pentru ca a avut, si chiar scoate o insulta.

Nu putem controla intreaga situatie, chiar daca am facut-o in cel mai bun mod . Sefii sunt tot oameni si, la fel ca unii sunt rationali si bine educati, altii vor lua orice resemnare drept o tradare. Nu putem face mare lucru decat sa ramanem calmi si sa asteptam ca furia lui sa treaca.

Este foarte important ca orice zice el sa tinem la forme, deoarece, daca nu o facem, se va simti mai legitim sa ne faca mai mult rau dupa plecarea de la serviciu. Este esential ca in cazul in care se intampla acest lucru, sa vedem daca exista martori oculari pentru ca, atunci cand este mai linistit, sa nu indrazneasca sa ne puna in gura cuvinte pe care nu le-am spus niciodata. Indiferent cat de seful este, calomnia poate fi foarte scumpa .

7. Ce se intampla daca faci o contraoferta?

In alte cazuri, se intampla invers. In loc sa se enerveze, seful se umileste si incearca sa ne tina oferindu-ne un salariu mai bun sau o schimbare a functiei. Acest lucru ne poate prinde prin surprindere, dar trebuie sa ne gandim si daca merita cu adevarat .

Poate ca extrasele de care ne-am bucura acum sunt avantaje care depasesc contra, dar trebuie sa fim foarte clari ca, daca un sef incepe sa ne pretuiasca tocmai in momentul in care anuntam ca am decis sa parasim compania, nu este un semn bun.

8. Si dupa?

Dupa ce am anuntat ca plecam, este foarte important sa continuam sa lucram ca de obicei atata timp cat am ramas in companie. Nu ne putem reduce productivitatea sau nu ne facem griji sub filozofia „totalului, pentru putinul care mi-a mai ramas”. Sa nu uitam ca seful este in continuare seful nostru si ca, acum mai mult ca niciodata, va fi atent la ceea ce facem si nu facem.

Contractul ramane in vigoare pana la data incheierii serviciilor noastre, asa ca haideti sa lucram respectand acest acord. Trebuie sa terminam toate lucrurile care au ramas in asteptare si sa ne ingrijoram sa oferim o imagine a cuiva muncitor si responsabil, chiar si stiind ca mai avem putin. Sa arati profesionalism pana in ultimul moment este cel mai bun mod de a parasi un loc de munca cu brio.

    Cele mai noi

    Compararea costurilor de întreținere între o casă și un apartament

    Compararea costurilor de întreținere între o casă și un apartament este un subiect dezbătut de cei care sunt pe...

    Tendințele Cumpărăturilor Online în 2024: Tehnologie, Rucsacuri, Casă & Cadouri

    În era digitală în continuă expansiune, cumpărăturile online devin din ce în ce mai populare, iar 2024 nu...

    Cum revoluționăm accesul la servicii juridice în mediul de afaceri digitalizat

    Vrei să asiguri protecția juridică a afacerii tale?Într-un mediu de afaceri din ce în ce mai digitalizat, companiile caută...

    Descoperă secretul protecției digitale absolute: totul despre licențele antivirus in 2024

    1. Introducere Într-o lume digitală tot mai complexă și interconectată, protejarea datelor și a dispozitivelor noastre este esențială. De...

    Transformă-ți Afacerea într-o Destinație Preferată pentru Călători cu aNuvola!

    Indiferent dacă ești o unitate de cazare, un restaurant sau oferi experiențe de neuitat, aNuvola este platforma perfectă pentru...

    Ghidul complet pentru Detonarea Corectă a Petardelor în Noaptea de Revelion

    Noaptea de Revelion este momentul în care ne adunăm cu toții pentru a sărbători trecerea într-un nou an, iar...

    Nu rata

    Compararea costurilor de întreținere între o casă și un apartament

    Compararea costurilor de întreținere între o casă și un...

    Tendințele Cumpărăturilor Online în 2024: Tehnologie, Rucsacuri, Casă & Cadouri

    În era digitală în continuă expansiune, cumpărăturile online...

    Din aceeasiCATEGORIE
    Recomandate pentru tine!